İşletme adına karar verme yetkisi olan yöneticilere ne ad verilmektedir?
İşletmelerin toplumun etkili bir bileşeni olması işletmelerin yönetimini ve denetimini toplumsal düzeyde önemli hâle getirmiştir. İşletme bünyesinde yönetim görevini yürütenler işletme adına karar verme yetkisi olan yöneticilerdir. Bu kişiler “söz sahibi” olarak nitelendirilebilir. Yöneticiler işletme adına söz söyleme haklarını, işletme sahiplerinin kendilerine verdiği yetkiye dayanarak kullanmaktadırlar.
Yöneticilerin stratejiyi kolaylıkla değiştirebildiği strateji türü aşağıdakilerden hangisidir?
Pek çok yönetici, politikalarını sadece baskı, direnç ya da eleştiriler söz konusu olduğunda önceliklere cevap verme yönünde değiştirme eğilimindedir. Ancak böylesi yöneticilerin yönetimindeki işletmeler genellikle işletmeyle ilgili tarafların beklentilerine cevap vermek için gereken davranış değişikliğine direnecektir.
Aşağıdakilerden hangisi işletmenin makro çevresindeki segmentlerden biri değildir?
Etik stratejinin oluşturulabilmesi için çevreyle ilgili bilgiyi sağlayacak bir iskelete ihtiyacı vardır. Yöneticiler, ekonomiyi ve çeşitli sektörlerdeki değişimi anlamak zorundadır. İşletmeler ve yöneticiler için çevre, dört farklı segmentten oluşmaktadır: Sosyal, ekonomik, politik ve teknolojik. Kültür ise sosyal segmentin içerisindedir.
İşletme için neyin iyi olduğuna karar veren kişilere ne ad verilir?
İşletmeleri için neyin en iyisi olacağına strateji uzmanları kendileri karar vermelidir.
İşletmelerde stratejik yönetim temel olarak hangi üç seviyede ele alınan bir konudur?
İşletmelerde stratejik yönetim temel olarak kurumsal, işletme ve işlevsel seviye olmak üzere üç seviyede ele alınan bir konudur.
Aşağıdakilerden hangisi dışsal sektörel küreselleşme dinamiklerinden birisidir?
Teknoloji Faktörü dışsal sektörel küreselleşme dinamiklerinden birisidir. Diğerleri ise Küresel strateji dinamiklerindendir.
Aşağıdaki seçeneklerden hangisi strateji oluşturma sürecini etkileyen faktörlerden biridir?
Davranışsal, sosyal ve politik faktörler, strateji oluşturma sürecini etkiler. Stratejik karar alma sürecinin bir konusudur.
Tayland’da 1997 yılının sonlarında başlayan Asya krizi kurumsal yönetişimi öne çıkartan hangi gelişmelere örnek teşkil etmektedir?
Günümüzde finansal piyasalar iç içe geçmiş bir bütünün parçaları olarak betimlenmektedir. Bu bütünün herhangi bir bileşeninde ortaya çıkan finansal krizlerin, tıpkı salgın bir hastalık gibi, birçok ülkeyi ve işletmeyi etkilemesi oldukça doğaldır. Örneğin Tayland’da 1997 yılının sonlarında başlayan Asya krizi, Rusya’da 1998 yılında ortaya çıkan finansal kriz, kısa bir süre içerisinde ekonomisi güçlü olan bile birçok ülkeyi etkisi altına alabilmiştir.
Uzun dönemli başarı ve karlılık için aşağıdaki stratejilerden hangisi kullanılmalıdır?
Yapılan araştırmalar göstermiştir ki aktif olmayan, tepkisel ve proaktif strateji geçici, kısa dönemli başarılar getirmektedir. Ancak uzun dönemli başarı etkileşimli strateji ile elde edilebilmektedir. Hem işletme hem de kamuoyu için büyük ve uzun dönemli kârlılık da bu strateji ile yakından ilişkilidir.
Üst yönetim bilgi sistemleriyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisini söylemek doğru olmayacaktır?
Üst yönetim bilgi sistemi, karar destek sisteminin bir ögesidir. Üst yönetimin karar sürecini desteklemek için geliştirilir. Üst yönetim bilgi sisteminin temel görevi, karar vericiler ve kara değişkenleri arasında iletişimi sağlamaktır. Üst yönetim bilgi sistemleri, yöneticilere ihtiyaçları olan güncel bilgiyi sunar. Bunun yanında üst yönetim bilgi sistemi, güncel karar verilerini modellerle birleştirerek gerekli analizleri de yapar ve yöneticilere sunar. Üst yönetim bilgi sistemi sadece dış değil ayrıca iç bilgiler hakkında üst yönetimi bilgilendiren sistemdir.
İşletmenin dış çevrenin önemli bir unsuru olan organizasyonlar, gruplar ve çalışanlar üzerine odaklandığı çalışmaya ne ad verilir?
Paydaş analizi, işletmenin dış çevrenin önemli bir unsuru olan organizasyonlar, gruplar ve çalışanlar üzerine odaklanır. İşletme ile ilgili birincil ve ikincil paydaşlarıyla ilgili sorunları anlamaya çalışarak yöneticiler, ne tür taleplerin gelebileceğini aylar öncesinden tahmin edebilir. Aktif grupların liderlerini izleyen profesyonel bilişim hizmetlerinden yararlanarak, bu gruplarla doğrudan ilişkiye geçerek ve paydaşların temsilcileriyle tartışarak, görüş alışverişinde bulunarak böylesi bir bilgiyi toplayabilir. Grup liderleriyle ya da yerel çevrecilerle yapılan resmî olmayan görüşmeler, bu gruplar için neyin ve neden önemli olduğunu anlamalarında yöneticilere yol gösterebilir.