Aşağıdakilerden hangisi küresel strateji geliştirmek için değerlendirilmesi gereken strateji boyutlarından birisi değildir?
Küresel pazar katılımcılığı
• Katma-değerli aktivitelerin yoğunlaşması, küresel strateji geliştirmek için değerlendirilmesi gereken strateji boyutlarındandır.
Ar-Ge politikaları, aşağıdaki alanlardan hangisisnde strateji uygulamasını mümkün kılamaz?
Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri pazarlama bölümüne yönelik işlevsel stratejiler ve temel ilgi alanlarını içermektedir?
Pazarlama bölümüne yönelik işlevsel stratejiler ve temel ilgi alanları arasında, ürün karması, pazar dağılımı, dağıtım kanalları, satış promosyonları, fiyatlandırma konuları ve kamu politikası yer almaktadır.
“İşletmeler genellikle belirli bir süre için, sahip bulundukları kaynakların kullanımında kısıtlamalar yapabilmekte; bazı faaliyetlerini ve süreçlerini azaltarak işletme içi verimliliği düzeltme ve/veya güçlendirme amacıyla tasarruf stratejileri uygulayabilirler”.Aşağıdakilerden hangi örnek bu türde bir stratejiye örnek olarak verilebilir?
Gerek iş yaşamının olumsuz koşullar gösterdiği zamanlarda gerekse yeni açılımlara kaynak yaratmak maksadı ile başvurulan çekilme stratejileri üç şekilde uygulanabilmektedir. Bunlar, tasarruf stratejileri, kısmi tasfiye stratejisi ve tam tasfiye stratejisidir. Seçenekler arasında yer alan A, B ve D seçenekleri kısmi tasfiye stratejisine, C seçeneği tam tasfiye stratejisine örnek olarak verilebilir. Soru kökünde açıklanan tasarruf stratejisine örnek olarak ise E şıkkı gösterilebilir.
Yukarıdakilerden hangileri maliyet liderliği stratejisi uygulayacak bir işletmenin sahip olması gereken özelliklerdendir?
Maliyet liderliği stratejisini uygulayacak olan işletmelerin sermaye ve donanımları iyi, pazar payları büyük, etkin bir kontrol yeteneğine sahip olmaları gerekir.
Bir piyasanın müşterilere göre küçük alt gruplara ayrılması ve bu ayrımın tüketicinin ihtiyaç ve alışveriş alışkanlıklarına göre yapılmasını ifade eden kavram aşağıdakilerden hangisidir?
Piyasa bölümlenmesi, bir piyasanın müşterilere göre küçük alt gruplara ayrılması ve bu ayrımın tüketicinin ihtiyaç ve alışveriş alışkanlıklarına göre yapılmasını ifade eder. Bir diğer anlatımla pazarın benzer istek ve ihtiyaçları olan tüketicilerin oluşturduğu göreceli olarak homojen sayılabilecek alt bölümlere ayrılmasıdır.
işletmenin mevcut işlerinden bazılarını veya tamamını geçici veya süresiz olarak terk ederek uyguladığı stratejiler aşağıdakilerden hangisidir?
Büyüme stratejisinin tersi olan küçülme stratejisini, işletme mevcut işlerinden bazılarını veya tamamını geçici veya süresiz olarak terk ederek uygular. Bu stratejiler içinde bulunulan çevresel koşullara uyum sağlamak açısından işletmenin gelecekte yaşamını sürdürebilmesi için gerekli olabilmektedir ancak toplum ve paydaşlar nezdinde bu stratejiler olumsuz çağrışımlara neden olabilmektedirler.
İşletmenin amaçlarına ulaşmada izlenecek hareket şeklini ifade eden kavram aşağıdakilerden hangisidir?
İşletmenin amaçlarına ulaşmada izlenecek hareket şeklini ifade eden kavram politikadır. Strateji ise politikanın uygulanmasında kullanılan araçtır.
Üst yönetim tarafından hazırlanan ve uygulanan, işletmenin uzun dönemde işletme değerini yükseltmek için hangi konumda bulunması, hangi iş alanlarında faaliyet göstermesi hangi stratejilerde yer almaktadır?
Üst yönetim tarafından hazırlanan ve uygulanan, işletmenin uzun dönemde işletme değerini yükseltmek için hangi konumda bulunması, hangi iş alanlarında faaliyet göstermesi ile ilgili olan “Kurumsal Stratejiler” yer almaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi Boston Danışma Grubu Matrisinde yer alan alanlar arasında yer almaz?
Boston Danışma Grubu Matrisi toplamda dört alana bölünmektedir. Bunlar yıldızlar, sorunlular, nakit depoları ve belirsizlerdir. Matrisin içinde yer almayan seçenek olgunlardır.
Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri işletmeleri uluslararasılaşmaya iten güdüleyici nedenlerdendir?
İşletmeleri uluslararasılaşmaya iten iki güdüleyici neden bulunmaktadır. Bunlar: Pazar ve üretim fırsatlarından faydalanmadır.