Aşağıdakilerden hangisi bir işletmenin gelecekte nakit akışı yaratabilme potansiyelinin belirlenmesinde dikkate alınacak önemli unsurlardandır?
Bir işletmenin “gelecekte nakit akışı” yaratabilme potansiyelinde önemli iki unsurun; İş biriminin faaliyette bulunduğu pazarın büyüme hızı ve İş biriminin faaliyette bulunduğu sektördeki göreceli pazar payı olduğu belirlenmiştir.
Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri işletmelerin uyguladığı temel stratejilerdir?
İşletmelerin uyguladığı temel stratejiler; büyüme, küçülme, durağan ve karma stratejilerdir.
Ürün/hizmet, yer, fiyat ve promosyondan (teşvik) oluşan dört temel pazarlama faaliyetinin nasıl olması gerektiğinin belirlenmesine ne ad verilir?
Pazarlama karması; hedef müşterileri tatmin etmek için ürün/hizmet, yer, fiyat ve promosyondan (teşvik) oluşan dört temel pazarlama faaliyetinin nasıl olması gerektiğinin belirlenmesidir.
Üst yönetim ve rekabet stratejilerine uygun olarak orta ve alt yönetim düzeylerinde hazırlanıp uygulanan teknik bilgi ve uzmanlık isteyen stratejiler hangi stratejilerdir?
İşlevsel stratejiler, organizasyondaki temel işlevsel (fonksiyonel) faaliyetlerin nasıl ele alınacağını ortaya koyar. Bir başka deyişle işletmedeki temel fonksiyonel birimler için hangi temel strateji veya politikaların tespit edileceğini belirler. İşletmelerde işlevsel stratejiler, orta ve alt yönetim düzeylerinde hazırlanıp uygulanan teknik bilgi ve uzmanlık isteyen stratejilerdir.
Yukarıdakilerden hangileri Yönlendirici Politika Matrisinde rekabet durumunu belirleme amacıyla kullanılan değişkenlerdendir?
YPM’yi, BDG ve diğer matris analiz tekniklerinden ayıran husus, dikey ve yatay eksendeki rekabet durumu ve sektörün/pazarın çekiciliğini sadece bir veya birkaç ölçüt ile değil, çok sayıda ölçütü dikkate alarak belirlemesidir. YPM rekabet durumunu belirlemede pazardaki konum, göreceli karlılık durumu, işlevsel becerileri kullanılır. II ve III’ te yer alan değişkenler ise pazarın çekiciliğinin belirlenmesinde kullanılır.
Üst yönetim ve rekabet stratejilerine uygun olarak orta ve alt yönetim düzeylerinde hazırlanıp uygulanan teknik bilgi ve uzmanlık isteyen stratejiler hangi stratejilerdir?
İşlevsel stratejiler, organizasyondaki temel işlevsel (fonksiyonel) faaliyetlerin nasıl ele alınacağını ortaya koyar. Bir başka deyişle işletmedeki temel fonksiyonel birimler için hangi temel strateji veya politikaların tespit edileceğini belirler. İşletmelerde işlevsel stratejiler, orta ve alt yönetim düzeylerinde hazırlanıp uygulanan teknik bilgi ve uzmanlık isteyen stratejilerdir.