Tüketicileri bulundukları coğrafyanın zıt istikametinde, yer kürenin diğer kısımlarından bilgi alma, soru sorma, satın alma, servis ve destek almayı hızlı bir biçimde gerçekleştirmelerine olanak sağlayan küresel gelişme aşağıdakilerden hangisidir?
Tüketicileri bulundukları coğrafyanın zıt istikametinde, yer kürenin diğer kısımlarından bilgi alma, soru sorma, satın alma, servis ve destek almayı hızlı bir biçimde gerçekleştirmelerine olanak sağlayan gelişme iletişim teknolojilerindeki ilerlemelerdir.
Küresel strateji ülkeler arası benzerliklerin farklılıklardan yüksek olduğunu dolayısıyla küresel ölçekte standardizasyona izin vermektedir.Yukarıda verilen küresel stratejinin açıklamasının aksini savunan uluslararasılaşma stratejisi aşağıdakilerden hangisidir?
Küresel strateji, ülkeler arasındaki benzerliklerin yüksek ve dolayısıyla küresel ölçekte standardizasyona gitmeye izin veren; çok uluslu strateji ise ülkeler arasındaki farklılıkların yüksek ve dolayısıyla faaliyet gösterdiği ülkenin koşullarına adaptasyonu gerektiren bir stratejidir. Diğer seçenekler uluslararasılaşma stratejisi değildir.
Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri pozisyona dayalı rekabet stratejilerindendir?
Sektördeki diğer rakipleri devre dışı bırakmak için uygulanabilecek üç temel strateji vardır. Bunlar maliyet liderliği, farklılaştırmama ve odaklanma stratejisidir.
Aşağıdakilerden hangisi pazarlama biriminin ilgilendiği strateji konularından birisidir?
Sermaye yapısı, borç politikaları, varlık yönetimi, ürün karması finans biriminin strateji konularıdır.
“Küresel strateji için farklı ülkelerde bulunan bağlı işletmelerin küresel stratejik kararlara katılımını eşit bir biçimde sağlayan bir örgütsel yapı geliştirebilmek kritik bir gerekliliktir”Yukarıdaki açıklama küresel strateji geliştirmek için değerlendirilmesi gereken strateji boyutlarından hangisini açıklamaktadır?
Soru kökünde verilen açıklamanın bütünü ve yer alan ‘eşit katılım’ gibi ipucu kelimeler küresel Pazar katılımcılığına yönelik olduğunu göstermektedir.