Ekonomik sistemler kaynakların tahsisi açısından üçe ayrılırlar. Aşağıdaki seçeneklerin hangisinde bu üç sistem doğru bir şekilde verilmiştir.
Ekonomik sistemler kaynakların tahsisi açısından Pazar, yönetim ve karma ekonomiler şeklinde üçe ayrılır.
İşletmelerin pazarlama iletişimi amaçları doğrultusunda sportif, kültürel, çevreye yönelik, eğitsel ve toplumsal faaliyetlerin, kuruluşların ve kişilerin desteklenmesini içeren olay aşağıdakilerden hangisidir?
Sponsorluk, işletmelerin pazarlama iletişimi amaçları doğrultusunda sportif, kültürel, çevreye yönelik, eğitsel ve toplumsal faaliyetlerin, kuruluşların ve kişilerin desteklenmesini içerir.
Aşağıda sıralanan maddelerden hangisi uluslararası iletişim sürecinin öğelerinden birisi değildir?
Yukarıda verilmiş olan seçeneklerden Pazar seçeneği bu gruba dahil değildir.
Aşağıdaki ürünlerden hangisi küresel marka stratejileri için en uygundur?
“Standartlaştırma” endüstriyel mallar için tüketici mallarına kıyasla çok daha uygundur. Tüketici mallarında ise dayanıklı tüketim mallarında dayanıksız mallara kıyasla standartlaştırma olanağı daha fazladır. Bunun sebebi dayanıksız malların daha çok damak tadı, gelenekler ve görenekler gibi her bir toplumun kendine özgü değerlerine göre cazibesi olmasıdır. Bu konuda yakın zamanda yapılan araştırmalardan elde edilen sonuçlar ise endüstriyel ve yüksek teknoloji ürünü malların (bilgisayar parçaları, makine parçalar› vb.) küresel marka stratejileri için en uygun ürünler olduğunu ortaya koymaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi uluslararası iletişim süreci aşamalarından biri değildir?
İletişim süreci Bilgi kaynağı, Kodlama, Mesaj kanalı, Kod açma, Alıcı, Geri bildirim ve Gürültüdür.
Aşağıda verilen maddelerden hangisi kişisel satışı etkileyen çevresel koşullardan birisi değildir?
İşletmelerin uyguladığı fiyatlar dışında, diğer seçeneklerde verilen maddeler kişisel satışı etkileyen çevresel koşullardır.