Aşağıda sıralanan maddelerden hangisi uluslararası iletişim sürecinin öğelerinden birisi değildir?
Yukarıda verilmiş olan seçeneklerden Pazar seçeneği bu gruba dahil değildir.
Aşağıdakilerden hangisi küresel markaları yerel markalardan ayıran özelliklerden birisi değildir?
Dengeli ülke-Pazar kapsamına sahip olmak ayırıcı değil temel özelliktir.
Aşağıdakilerden hangisi küresel markaları yerel markalardan ayıran özelliklerden birisi değildir?
Dengeli ülke-Pazar kapsamına sahip olmak ayırıcı değil temel özelliktir.
Gerçek pazar fiyatının taban ile tavan arasında nerede olması gerektiğini belirleyen faktör hangisidir?
Maliyetler fiyat tabanını, talep koşulları fiyat tavanını belirlerken rekabet koşulları gerçek pazar fiyatının bu iki uç arasında nerede olması gerektiğini belirler.
Hedef tüketici kitlesinin mevcut ürünü satın alma olanağına sahip olmadığı durumlarda küresel pazarlara yönelen işletmenin aşağıdaki stratejilerden hangisini kullanması gerekir?
Aynı ürün – aynı mesaj, aynı ürün – farklı mesaj, farklı ürün – aynı mesaj ve farklı ürün – farklı mesaj stratejilerinden herhangi birinin uygulanabilmesi için firmanın ihracatını düşündüğü ürünün potansiyel tüketiciler tarafından kullanılabilir veya satın alınabilir olması gerekmektedir. Hedef tüketici kitlesi, mevcut ürünü satın alma olanağına sahip değilse firma saptanan ihtiyacı karşılayabilecek ve bu kitlenin alım gücüne uygun ürünü yaratmayı ve geliştirmeyi deneyebilmektedir. Ancak, bu stratejinin sorunu yüksek araştırma-geliştirme maliyetleri ve yeni üretime geçiş için yatırımı gerektirmesidir. Firma yaptığı veya yaptırdığı “pazar araştırmaları”nın (piyasa, ürün ve tüketici ile ilgili sorunlar için) sonuçlarını değerlendiren firma, ihracata uygun ürün geliştirmeye hazır hâle gelir.
Bir firma, aday ülkeleri inceliyor, ön elemeye tabi tutuyor, daha sonra kalan ülkeler üzerinde detaylı elemeye gidiyor ve en son olarak uygun ülkeleri belirleyip seçiyorsa bu firma neyi belirlemeye çalışıyordur?
Sözü edilen aşamalar hedef pazarın belirlenmesi için takip edilen aşamaları oluşturmaktadır.
Aşağıda verilen maddelerden hangisi pazarlama iletişiminin temel aracını oluşturur?
Yukarıdaki seçeneklerde verilmiş olan tüm maddeler pazarlama iletişiminin temel araçlarını oluşturmaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi işletmelerin dağıtım kanalı seçerken dikkate aldıkları hususlardan biri değildir?
Dağıtım kanalı seçerken yukarıdaki hususlar dikkate alınsada hükümet teşvikleri dikkate alınan bir unsur değildir.
Aşağıdakilerden hangisi uluslararası pazarlarda nihai fiyatların yükselmesine neden olmamaktadır?
Yurt dışındaki ticaret fuarlarını ziyaret eden ya da dış ticaret heyetlerine katılan uluslararası işletme yöneticileri, sık sık kendilerininkine benzeyen ürünlerle karşılaşmakta ve bunların kendi uyguladıkları fiyattan açık biçimde çok daha pahalıya satıldığını görmektedir. Bu durumda bazı yöneticilerin ilk tepkisi, bu durumun nedenini merak etmektir. Bu koşullarda kendi ürünlerinin ve fiyat düzeylerinin de yabancı müşterilere cazip geleceği ve mevcut rakip ürünlerin yerini alacağı inanan işletmeler, bu pazarlarda daha yüksek satış fiyatı uygulamaya karar verebilir. Ancak pek çok örnekte görülmektedir ki, fiyatlar arasında gözlenen orantısız farkların nedeni ek maliyetlerdir. Bu olgu özellikle uluslararası pazarlarda sorun yaratmaktadır. Nakliye bedeli, gümrük tarifeleri, uzun dağıtım kanalları, toptancı ve perakendecilerin yüksek kâr marjları, gümrük vergileri, para birimi değerleri ve döviz kurlarındaki dalgalanmalar nedeniyle nihai müşteri ya da kullanıcının ödediği fiyatın farklı olması, fiyatın yükselmesi olgusunu göstermektedir.