İşletmenin belirli bir ürüne ilişkin pazarda belirli bir yer belirlemesi ya da tüketicinin zihninde ürüne ve ürün imajına ilişkin bir yer oluşturmasına ne ad verilir?
Ürün konumlandırma, işletmenin belirli bir ürün için benzerlerine göre bir pazar rolü tanımlama sürecidir. Bir başka ifadeyle konumlandırma, işletmenin belirli bir ürüne ilişkin pazarda belirli bir yer belirlemesi ya da tüketicinin zihninde ürüne ve ürün imajına ilişkin bir yer oluşturmasıdır.
İhracatçının ürün veya ürünleri üzerinde değişiklik yapmaya kendisinin karar vermesi aşağıdakilerden hangisiyle tanımlanabilir?
İhracatçının ürün veya ürünleri üzerinde değişiklik yapmaya kendisinin karar vermesine gönüllü uyumlaştırma denilmektedir.
İşletmeler hangi strateji kapsamında uluslararası pazarlarda ürünleri için tüm ülke pazarlarında aynı satış fiyatını uygular?
Standartlaştırılmış fiyatlama strateji kapsamında bütün uluslararası pazarlarda aynı satış fiyatı uygulanır.
Aşağıdakilerden hangisi uluslararası pazarlarda fiyatın yükselmesine neden olan faktörler arasında gösterilemez?
Küresel pazarlarda fiyatın yükselmesine neden olan faktörler: ihracat maliyetleri, gümrük vergileri, enflasyon, döviz kuru dalgalanmaları, para birimi değerindeki değişiklikler, dağıtım kanalı etkisi ve aracı marjları, taşımacılık maliyetleri olarak değerlendirildiğinde fiyatlandırma stratejileri bütün diğer faktörlerin göz önüne alınması sonucunda belirlenen stratejilerdir.
Ürün ve marka açısından bakıldığında işletmelerin iç ve dış pazarda standart bir ürünle faaliyet göstermesi aşağıdakilerden hangisiyle tanımlanır?
Ürün ve marka açısından bakıldığında standartlaştırma, işletmelerin iç ve dış pazarda standart bir ürünle faaliyet göstermesi anlamına gelmektedir ve ürünün geliştirilmesinde iç pazar yapısının ve iç pazarı oluşturan tüketicilerin özellikleri dikkate alınmaktadır. Diğer bir ifade ile uluslararası pazarlara sunulan ürün, iç pazara sunulmuş olan ürünün ve markanın getirdiği temel faydayı ve ek özellikleri taşımaktadır
Aşağıdakilerden hangisinde işletmeler ülke pazarlarının yerel koşullarındaki farklılıklara bağlı olarak fiyat belirler?
Farklılaştırılmış fiyatlama stratejisinde işletmeler ülke pazarlarının yerel koşullarındaki farklılıklara bağlı olarak fiyat belirler.
Uluslararası pazarlarda uygulanacak fiyatı belirleme aşamaları göz önüne alınırsa son basamak hangisi olur?
Bu aşamaların en son basamağı fiyatın belirlenmesidir. Fiyatın analizi ise bu basamaklardan birisi değildir.
Aşağıdakilerden hangisi bir dağıtım kanalı politikasıdır?
Temelde tercih edilen üç tür dağıtım politikasından bahsetmek mümkündür: Yoğun Dağıtım, Seçimli Dağıtım ve Sınırlı Dağıtım.