Aşağıdakilerden hangisi küresel pazarlamada hedefe ulaşmak için kullanılacak temel araçlardan birisi değildir?
Franchising bir şirketin uluslararası pazara girmesiyle alakalıdır.
Pazarlama iletişimi aşağıdaki kavramlardan hangisini içermez?
Yukarıda sıralanmış olan ilk dört seçenekteki maddeler pazarlama iletişimi kavramını açıklayan kavramlardır ancak son şıktaki sponsorluk ise, pazarlama iletişimi aracıdır.
Aşağıdakilerden hangisi uyumlaştırma stratejileri hakkında söylenemez?
Farklı pazarlama programları hazırlanmasına yönelik bir seçenek olan uyarlama (adaptasyon-uyumlaştırma) iç pazarlar için geliştirilmiş olan bir ürün veya markanın dış pazarlara uygun hâle getirilmesi şeklinde tanımlanmaktadır. Bu durumda, üründen sağlanan temel fayda aynı olmakla beraber sunulacak olan ek özelliklerde farklılaştırmanın gerçekleştirilmesiyle dış pazarlardaki tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına uygun ürün üretilmesi mümkün olmaktadır. Uyarlama stratejisi incelendiğinde, genellikle ülkelerin kültürlerindeki, ekonominin ve pazarın gelişme düzeyindeki, siyasi ve yasal sistemlerindeki, müşteri değeri ve yaşam tarzlarındaki farklılıkların vurgulanmakta olduğu görülmektedir. Buna göre pazarlama stratejisinde başarılı olmanın yolu, ürünü pazara göre uyarlamaktır. Ürün uyarlamanın gelişmekte olan ülkelerin kentsel bölgelerinden ziyade daha çok kırsal bölgeleri için gerekli olduğu ve ürün uyarlamanın zorunlu olup olmadığına bağlı olmadan bir ürünün pazardaki rekabetçi durumunu yükseltebildiği belirtilmektedir.
Aşağıdakilerden hangisi pazara dayalı fiyatlama stratejilerinden birisi değildir?
Marjinal maliyete dayalı fiyatlama maliyete dayalı fiyatlama stratejilerinden birisidir.
Siyasi kararlar dışında tüm ticaret bloklarını kapsayan ticaret bloğu aşağıdakilerden hangisidir?
Ekonomik birlik serbest ticaret anlaşması, gümrük birli- ği ve ortak pazarın tüm özelliklerini, bir başka deyişle, üye ülkeler arasında gümrük tarifelerinin kaldırılması, üçüncü ülkelere karşı ortak bir gümrük tarifeler seti ve üye ülkeler arasında iş gücü ve sermaye hareketliliğini içerir. Bütün bunlara ilave olarak ülkelerin ekonomik kararlarında, mali politikalarda, vergilendirmede uyumlaştırma sağlanır.
Aşağıdakilerden hangisi sözleşmeye dayalı uluslararası pazarlara giriş stratejilerinden biri değildir?
Sözleşmeye dayalı stratejiler izlenerek uluslararası pazarlara giriş yapılabilmektedir. Bu stratejiler, yabancı şirketler ile yapılan lisans anlaşmaları, yurt dışında bir şirkete sözleşmeli olarak üretim yaptırma, yönetim sözleşmesi ile yurt dışında iş yapma, yurt dışında anahtar teslim projeler gerçekleştirme ve yabancı ülkede montaj yapmadır. Bir diğer seçenek ise yurt dışında yatırımlar yaparak uluslararası pazara giriştir. Yatırıma dayalı uluslararası pazarlara giriş stratejileri; yabancı bir şirket ile ortak girişim yaparak yeni bir şirket kurma, yabancı bir şirket ile birleşme veya onu satın alma ve yurt dışında doğrudan yatırım yapma yöntemlerinden oluşur.
Aşağıdakilerden hangisi doğrudan pazarlamanın artmasına neden olan gelişmelerden biri değildir?
İşletmelerin büyümesi veya küçülmesi doğrudan pazarlamanın artması ile ilişkili bir durum değildir.
Uluslararası dağıtım kanallarında gerçekleştirilen işlevler göz önüne alındığında aşağıdakilerden hangisi müşteriler veya tedarikçilerle eşleştirilemez?
Sipariş ve ödeme müşteriler veya tedarikçilerle eşleştrilebilinir.
Aşağıdakilerden hangisi uluslararası pazara giriş yöntemlerinden biri değildir?
Millileştirme politik bir risk unsurudur. Uluslararası pazarlara giriş yöntemş değildir. Diğer seçenekler pazara giriş yöntemidir.
Ticaret blokları beş ana gruptan oluşmaktadır. Buna göre aşağıdakilerden hangisi bu bloklardan biri değildir?
Uluslararası Para Fonu (IMF) ticaret bloğu değildir. Bu kuruluş uluslararası parasal iş birliğini geliştirmek, uluslararası ticaretin dengeli bir şekilde gelişimini sağlamak, döviz kuru istikrarını sağlamak, çok taraflı ödemeler sisteminin tesis edilmesine yardımcı olmak, ödemeler dengesi zorlukları yaşayan üyelerine genel kaynaklarının geçici olarak kullanımını sağlamak, üye ülkelerinin ödemelerine ilişkin dengesizlikleri ve ödeme sürelerini takvime bağlayarak kısaltmak gibi hedefler taşır.