Herhangi bir ürünün, hizmetin ya da fikrin bedeli ödenerek ve bedelin kim tarafından ödendiği anlaşılacak şekilde yapılan ve kişisel satışın dışında kalan tanıtım faaliyetleri olarak tanımlanan olgu aşağıdakilerden hangisidir?
Sözü edilen olgu reklamdır.
Aşağıdakilerden hangisi uluslararası pazarlarda uygulanacak fiyatların belirlenmesinde uygulanan adımlardan biri değildir?
Uluslararası pazarlarda fiyatlama, küresel rekabet ortamının etkilediği, pek çok aktörün rol aldığı, pek çok marka ve işletmenin karşı karşıya geldiği rekabet koşullarında gerçekleşmektedir. Rekabet koşullarına bağlı olarak işletmeler yerel pazarlarda farklı fiyatlama yaparken, uluslararası pazarlarda farklı fiyatlar uygulayabilmektedir. İşletmeler uluslararası pazarlarda fiyatlama kararları alırken yalnızca rekabet koşullarını değil, aynı zamanda uluslararası çevresel faktörleri, küresel pazar değişkenlerini ve işletme içi faktörleri de dikkate almak durumundadır. Bunların yanı sıra, uluslararası yasal düzenlemeler, döviz kuru dalgalanmaları, enşasyon oranları, fiyat kontrolleri, gümrük vergileri, üretim ve dağıtım maliyetleri ve hedeşenen karlılık oranları gibi faktörler de göz önüne alınmaktadır.
Yukarıda verilen özellikler hangi uluslararası pazarlama yönelimini belirtmektedir?
Dünya odaklı yönelim dünyayı tek pazar olarak değerlendirir ve bütünleşik bir küresel pazarlama stratejisi üretmeye odaklanır.
Aşağıdakilerden hangisi uluslararası pazarlarda, ürün planlama ve geliştirmede izlenen yollar arasında değildir?
Uluslararası pazarlarda, ürün planlama ve geliştirme değişik yollardan yapılabilmekte, diğer bir deyişle bu kararı verecek olan firmanın önünde değişik seçenekler bulunmaktadır. Bunlar yeni ürün geliştirme veya ekleme, var olan ürünlerde değişiklik yapma; ürünleri pazardan çekme ve var olan ürünler için yeni kullanım alanları bulmadır. Öte yandan satış ve dağıtım çalışmaları küresel pazarlamada hedefe ulaşmak için kullanılacak temel araçlar içerisinde bulunmaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi uluslararası pazarlarda uygulanacak fiyatların belirlenmesinde uygulanan adımlardan biri değildir?
Uluslararası pazarlarda fiyatlama, küresel rekabet ortamının etkilediği, pek çok aktörün rol aldığı, pek çok marka ve işletmenin karşı karşıya geldiği rekabet koşullarında gerçekleşmektedir. Rekabet koşullarına bağlı olarak işletmeler yerel pazarlarda farklı fiyatlama yaparken, uluslararası pazarlarda farklı fiyatlar uygulayabilmektedir. İşletmeler uluslararası pazarlarda fiyatlama kararları alırken yalnızca rekabet koşullarını değil, aynı zamanda uluslararası çevresel faktörleri, küresel pazar değişkenlerini ve işletme içi faktörleri de dikkate almak durumundadır. Bunların yanı sıra, uluslararası yasal düzenlemeler, döviz kuru dalgalanmaları, enşasyon oranları, fiyat kontrolleri, gümrük vergileri, üretim ve dağıtım maliyetleri ve hedeşenen karlılık oranları gibi faktörler de göz önüne alınmaktadır.
2008 verilerine göre dünyada en fazla Ar-Ge harcamasını yapan ülke hangisidir?
398.1 milyar dolar harcama ile ABD en fazla Ar-Ge harcamasına sahiptir.
Aşağıdakilerden hangisinde işletmeler ülke pazarlarının yerel koşullarındaki farklılıklara bağlı olarak fiyat belirler?
Farklılaştırılmış fiyatlama stratejisinde işletmeler ülke pazarlarının yerel koşullarındaki farklılıklara bağlı olarak fiyat belirler
Uluslararası işletmenin içindeki ve dışındaki kitlelerde karşılıklı iyi niyet, güven ve anlayış yaratmak amacıyla kullanılmaktadır. Bu ifade aşağıda verilen kavramlardan hangisinin tanımıdır?
Uluslararası işletmeler, ülke pazarlarına giriş aşamalarında toplumsal olarak kabul görmek, ürünlerinin ve hizmetlerinin tanınırlığını arttırmak; daha sonraki aşamalarda rekabetçi konumlarını korumak için geleneksel halkla ilişkiler araçlarının desteğinden yararlanırlar. Bunların yanı sıra, uluslararası işletmeler halkla ilişkiler kapsamında kabul edilen ve önemleri gün geçtikçe artan sponsorluk ve özel olaylar gibi faaliyetleri artan şekilde kullanmaya başlamışlardır. Sorunun doğru cevabı halkla ilişkilerdir.