Aşağıda verilenlerden hangisi yerel pazarlamadan küresel pazarlamaya geçiş sürecini vermektedir?
Yerel pazarlamadan küresel pazarlamaya ilerleyişte yerel pazarlama, ihracat pazarlaması, uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama adımları izlenmektedir
Aşağıdakilerden hangisi doğrudan ihracatın dezavantajlarından birisidir?
Pazar ile daha iyi temas ve yabancı pazarlara taahhüt gerekliliği doğrudan ihracatın dezavantajları arasındadır.
İşletmeler hem kendi ülkelerinin hem de girmeyi düşündükleri pazarların politik çevresinden etkilendikleri bilinmektedir. Bu nedenle her zaman politik çevrenin fırsat ve tehditlerini değerlendirmeleri gerekmektedir. Dolayısıyla politik çevreyi doğru yorumlayabilmek için öncelikle politik sistemleri de bilmek icap etmektedir. Buna göre aşağıdakilerden hangisinde politik sistemler doğru şekilde bir arada verilmiştir?
Politik sistemler şu şekilde gruplandırılır: Totaliter rejimler, Sosyalizm ve Demokrasi şeklindedir. Bu üç sistem birlikte E seçeneğinde verilmiştir.
2009 verilerine göre dünyanın en kalabalık ülkesi hangisidir?
2009 verilerine göre 1.3 milyar nüfusu ile Çin halen dünyanın en kalabalık nüfusuna sahiptir.
Aşağıdakilerden hangisi yatırıma dayalı uluslararası pazarlara giriş stratejilerinden biri değildir?
Lisans anlaşmaları, yönetim sözleşmeleri, sözleşmeli üretim ve ortak yatırım stratejileri “stratejik ortaklıklar” olarak değerlendirilebilir. Bunun yanı sıra bazı çalışmalarda ihracat dışındaki uluslararası pazarlara giriş stratejilerinden lisans anlaş- maları, franchising, anahtar teslim projeler, yönetim sözleşmeleri, sözleşmeli üretim ve montaj operasyonları gibi yöntemler “sözleşmeye dayalı uluslararası pazarlara giriş stratejileri”, ortak girişim, yurt dışında doğrudan yatırım, uluslararası pazarlarda birleşme ve satın almalar gibi yöntemler ise “yatırıma dayalı uluslararası pazarlara giriş stratejileri” olarak gruplandırılabilmektedir.
Hofstede’in kültür sınıflandırmasına göre kişinin tek başına ya da toplulukla beraber hareket etme davranışını açıklayan başlık hangisidir?
Hofstede bu konuyu Bireysellik- Kolektivizm başlığı altında değerlendirmektedir.
Aşağıdakilerden hangisi sosyalist ekonomiler olarak da bilinen yönetilen ekonomilerin özelliklerinden biri değildir?
Bu tür ekonomilerde merkezden planlama sayesinde devletin rolü büyüktür. Hangi ürünlerin, nasıl yapılacağına, nasıl dağıtılacağına devlet karar verir. Ürün farklılaştırma, reklam, tutundurma gibi kavramlar yoktur. Devletin yarattığı arz çerçevesinde tüketiciler bulabildiklerini satın alma şansına sahiptirler. Buradaki temel vurgu, devletin üretimde söz sahibi olup tüketime karışmamasıdır. Arz ve talep dengesi yeterince kurulamadığından zaman zaman belirli malların kıtlığı ya da fazlalığı yaşanabilir. Tüketici neyin üretileceğine karar verememektedir. Bu kararı devlet verir.
Aşağıdakilerden hangisi ekonomik pazar potansiyeli göstergeleri arasındadır?
Bir ülkenin büyüme oranı ekonomisi ile doğrudan orantılıdır.
Aşağıdakilerden hangisi uluslararası yatırım yapacak bir şirketin aday ülkeler arasından hedef pazarın seçimi sırasında izlemesi gereken aşamalardan birisi değildir?
Analiz bu işlemin tamamına verilebilecek isimdir.
Uluslararası pazara giriş kararını veren bir firma aday ülkeleri çeşitli yönlerden de incelemeye tabi tutar. Aşağıdakilerden hangisi sözü edilen bu yönlerden biri değildir?
Aday ülkeler, demografik, ekonomik, sosyo-kültürel, yasal, politik, teknolojik, finansal, ekolojik ve rekabet çevreleri bakımından incelendikten sonra hedef pazar olarak belirlenmektedirler.
Hofstede’ye göre toplumda eşitsizliğe neden olan boyut aşağıdakilerden hangisidir?
Güç uzaklığı güçlü ile zayıf arasındaki uzaklığı gösterir. Eşitsizlik üzerine kurulu bir boyuttur. Sosyal katmanlar güç uzaklığını etkiler. Güç uzaklığının yüksek olduğu ülkelerde karar verme gücü tepedeki birkaç kişide toplanmışken; güç uzaklığının düşük olduğu ülkelerde karar verme gücü daha fazla sayıda kişi tarafından paylaşılır.
Aşağıdakilerden hangisi doğrudan ihracat kanallarından birisidir?
Yurt dışı satış büroları doğrudan ihracat kanalları arasındayken, diğer seçenekler dolaylı ihracat kanalları arasındadır.