Üçüncü ülkelere karşı ortak gümrük tarifesi getiren ticaret bloğu aşağıdakilerden hangisidir?
Gümrük Birliği, serbest ticaret anlaşmasını da kapsayan, yani üye ülkeler arasında ticaretin serbestleşmesine olanak veren ancak bununla birlikte üçüncü ülkelere karşı ortak bir gümrük tarife sistemi getiren bir ticaret blokudur. Gümrük birliğinde üçüncü ülkelere ortak gümrük tarifesi ile serbest ticaret anlaşması bir adım öteye taşınmış olur.
Aşağıdakilerden hangisi ekonomik pazar potansiyeli göstergeleri arasındadır?
Bir ülkenin büyüme oranı ekonomisi ile doğrudan orantılıdır.
Aşağıda verilenlerden hangisi yerel pazarlamadan küresel pazarlamaya geçiş sürecini vermektedir?
Yerel pazarlamadan küresel pazarlamaya ilerleyişte yerel pazarlama, ihracat pazarlaması, uluslararası pazarlama ve küresel pazarlama adımları izlenmektedir.
Aşağıdakilerden hangisi uluslararası pazarlama yönelimlerinden birisi değildir?
Endocentric diğerlerinden farklı olarak dil bilim ile alakalı bir terimdir.
Ülkeler arası ticareti serbestleştiren ticaret bloğu aşağıdakilerden hangisidir?
Serbest ticaret anlaşması ticaret blokları içinde en basit olanıdır. Temel olarak, anlaşmaya imza atan ülkeler arasında ticaretin serbestleşmesi ilkesine dayanır. Anlaşmaya imza atan ülkeler arasında mal ve hizmetler serbestçe dolaşırken her bir ülke anlaşma dışında kalan üçüncü ülkelere karşı kendi gümrük tarifelerini bağımsız bir şekilde belirler.
Aşağıdakilerden hangisi küresel pazarlamayı önemli kılan unsurlardan biri değildir?
İnsanların içinde yaşadıkları ekonomik, politik, sosyokültürel ve teknolojik çevrelerin her birindeki değişim pazarlamayı etkilemektedir. Küresel pazarlama kavramı da bu değişimler sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca küreselleşmeyi etkileyen ve onu hızlandıran her unsur küresel pazarlmayı da önemli kılmıştır. Dolayısıyla E şıkkı küresel pazarlamayı önemli kılmak yerine onu engelleyen bir unsurdur.
Teknolojik çevredeki gelişmelerden doğan ve aşağıda belirtilen yansımalardan hangisi olumsuz olarak görülmektedir?
Teknolojideki gelişmeler sayesinde insanlar, daha yüksek bir yaşam standardı elde ettikleri gibi daha pek çok olumlu yansıması da söz konusudur. Ancak teknoloji, insan yaşamını birçok yönden kolaylaştırdığı gibi bazı olumsuzlukları da bulunmaktadır. Bunlardan biri de işsizliğe sebep sayılabilmesidir.
Yukarıda verilen faktörler neyi teşvik etmektedir?
Küresel ticaretin artışını teşvik eden faktörler aşağıdaki gibi sıralanabilir: Fazla üretim kapasitesi yüzünden işletmelerin ellerindeki stokları dış pazarlarda eritme gayretleri, gümrük tarifelerinde düşüşler ve azalan hükûmet müdahaleleri ve düzenlemeler sayesinde ticaret ve yatırımlarda liberalleşme hareketleri. SSCB gibi büyük planlı ekonomilerden pazar ekonomilerine geçiş sayesinde artan liberalleşme hareketleri ve tedarik faaliyetlerinin küresel ölçekte sürdürülme isteği.
Her işletmenin kullanacağı pazarlama yöntemleri, işletmenin yönetiminin dünya ile ilgili inanç ve varsayımlarından etkilenir ve bu doğrultuda şekillenir. İşletmelerin uluslararası pazarlama yönelimleri ise dört grupta değerlendirilmektedir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi bunlardan biri değildir.
Uluslararası pazarlama yönelimleri olarak adlandırılan turumlar; kendine odaklı, çok odaklı, bölge odaklı ve dünya odaklı yönelimler olarak adlandırılır. Bireye odaklı bir tutum söz konusu değildir
Merkezden planlama ile devletinden üretimde söz sahibi olduğu ekonomik sistem aşağıdakilerden hangisidir?
Sosyalist ekonomilerde merkezden planlama sayesinde devletin rolü büyüktür. Hangi ürünlerin, nasıl yapılacağına, nasıl dağıtılacağına devlet karar verir. Ürün farklılaştırma, reklam, tutundurma gibi kavramlar yoktur. Devletin yarattığı arz çerçevesinde tüketiciler bulabildiklerini satın alma şansına sahiptirler. Buradaki temel vurgu, devletin üretimde söz sahibi olup tüketime karışmamasıdır. Arz ve talep dengesi yeterince kurulamadığından zaman zaman belirli malların kıtlığı ya da fazlalığı yaşanabilir. Bu tür ekonomiler giderek azalmaktadır.